کاشت میلگرد چیست
نوشته شده توسط : عابدینی

کاشت میلگرد چیست ؟

کاشت میلگرد در واقع عملیاتی است که طی آن میلگرد در هر سایزی در بتن موجود که از قبل در محل اجرا شده جایگذاری می شود و می تواند همچون میلگرد های انتظار که قبل از بتن ریزی در محل کارگذاری می شوند عملکرد سازه ای داشته باشد.

این عملیات که امروزه نزد مهندسان عمران طرفداران زیادی دارد، در صورت اجرای صحیح و در نظر گرفتن تمامی مسایل مربوطه میتواند تا حد قابل توجهی ظرفیت باربری مقطع بتنی را افزایش دهد.

همچنین به جهت استفاده از تکنولوژی روز در عملیات کاشت میلگرد می توان تا حد زیادی از هدر رفت زمان، منابع مالی و منابع انسانی در پروژه جلوگیری کرد.

کاشت میلگرد

 

 

اجرای کاشت میلگرد در بتن

جهت اجرای کاشت میلگرد در بتن ابتدا باید مقطع بتنی موجود توسط کارشناس بازرسی شود تا عوامل مهم و اساسی در مقطع بررسی شوند، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد مقطع بتنی
  • عملکرد مقطع بتنی از نظر نوع باربری (فشاری یا کشش بودن مقطع)
  •  وجود ترک ها و یا ریز ترک ها در مقطع بتنی
  •  موقعیت اجرای کاشت میلگرد (افقی یا عمودی بودن محل کاشت میلگرد)

 

که برای این منظور میتوانید با کارشناسان بخش اجرای کاشت میلگرد در بتن هیلتیران در تماس باشید…

بعد از بررسی مقطع بتنی توسط کارشناس، عمق کاشت میلگرد با توجه به سایز میلگرد مشخص می شود.

 

کاشت انکر بولت ، کاشت رول بولت

 

عمق کاشت میلگرد

برای محاسبه عمق کاشت میلگرد باید مسایل متعددی از جمله ضوابط کاشت میلگرد در آیین نامه، فاصله کاشت میلگرد ها از یکدیگر و… را بررسی کرد که البته برای آشنایی بیشتر با مسایل تاثیر گذار در محاسبه عمق کاشت میلگرد می توانید به (…..)مراجعه فرمایید.

البته برای دسترسی سریعتر به عمق کاشت میلگرد در بتن جداولی از سوی شرکت تولید کننده چسب کاشت میلگرد هیلتی ارائه شده است که باید توجه داشت اعداد ارائه شده در این جدول در شرایط ایده آل و بدون در نظر گرفتن عوامل تاثیر گذار در محاسبه عمق کاشت میلگرد ارائه شده اند و در اکثر موارد نیاز است تا عمق کاشت میلگرد توسط کارشناس محاسبه و ارائه گردد.

جدول ارائه شده در زیر یکی از این جداول است که بر اساس چسب کاشت میلگرد هیلتیRE500 ارائه شده است.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید حداقل ضخامت بتن پایه به عنوان کلیدی ترین عامل محدود کننده عمق کاشت میلگرد مورد توجه قرار گرفته است.

برای انجام محاسبات و به دست آوردن عمق کاشت میلگرد می توانید با کارشناسان هیلتیران در تماس باشید…

 

 

 

قیمت کاشتمیلگرد در بتن

 

قیمت کاشت میلگرد در بتن

معمولا هزینه تمام شده هر آیتم کاری یکی از مسایل مهم در تصمیم گیری خرد و کلان پروژه به شمار می رود، از این رو قیمت کاشت میلگرد در بتن نیز به عنوان یک آیتم کاری حایز اهمیت است.

برای محاسبه قیمت کاشت میلگرد دو پارامتر بسیار مهم وجود دارد که عبارتند از

  •  عمق کاشت میلگرد که بر اساس سایز میلگرد مشخص می گردد
  • انتخاب نوع چسب کاشت میلگرد یا همان انکر شیمیایی

البته عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت کاشت میلگرد تاثیر گذار هستند که از جمله آنها میتوان به نوع سوراخکاری جهت اجرای کاشت میلگرد اشاره کرد که طبق آیین نامه کاشت میلگرد در بتن  به دو صورت سوراخکاری با استفاده از سیستم دریلینگ و همچنین سوراخ کاری با استفاده از سیستم کر گیری اشاره کرد

 

چسب کاشت میلگرد هیلتی

چسب کاشت میلگرد هیلتی غالبا رزین های پایه اپوکسی دو جزیی با درصد اختلاط مشخص می باشند که بدون دخالت اپراتور تزریق و توسط دستگاه تزریق چسب کاشت میلگرد هیلتی داخل سوراخی که در بتن ایجاد شده است تزریق می گردد.

لازم به ذکر است جهت درگیری هر چه بهتر  چسب کاشت میلگرد هیلتی با دیواره سوراخ موجود باید داخل سوراخ و همچنین دیواره سوراخ با دقت هر چه تمام توسط فشار باد و همچنین فرچه های دوار مخصوص تمیز گردد به گونه ای که عاری از هر نوع گرد و غبار باشد.

چسب کاشت میلگرد هیلتی دارای چهار نوع مختلف است که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند که عبارتند از :

  1. چسب کاشت میلگرد هیلتیRE500
  2.  چسب کاشت میلگرد هیلتیRE100
  3. چسب کاشت میلگرد هیلتیHY200
  4. چسب کاشت میلگرد هیلتیHIT-MM

نوع چسب معمولا با توجه به میزان بار مورد انتظار از میلگرد و یا بولت کاشت شده توسط متخصص با تجربه و بر اساس طراحی های صورت گرفته پیشنهاد می گردد.

برای این منظور جهت بهینه سازی هزینه های اجرا می توانید با کارشناسان هیلتیران در تماس باشید …

 

 

 

کاشت میلگرد در فونداسیون

کاشت میلگرد در فونداسیون

کاشت میلگرد در فونداسیون معمولا برای رسیدن به یکی از اهداف زیر در پروژه صورت می گیرد:

  1. رادیه کردن و یا یکپارچه کردن فونداسیون موجود
  2. افزایش ارتفاع فونداسیون به جهت باربری هرچه بهتر
  3. اصلاح ابعادی فونداسیون از یک و یا چند وجه
  4. الحاق فونداسیون سازه ای جدید به فونداسیون موجود
  5. اجرای ستون جدید روی فونداسیون موجود

در هر کدام از حالات ذکر شده جهت کاشت میلگرد در فونداسیون نیاز است تا بار وارده به هر کدام از میلگردها مشخص شده و بر اساس چگونگی اعمال بار (برشی و یا کششی) بهترین روش کاشت میلگرد توسط کارشناس پیشنهاد گردد

با توجه به اهمیت بالای هر کدام از میلگرد های مدفون در فونداسیون موجود پیشنهاد می گردد تا در صورت عدم حساسیت نسبت به نقطه کاشت میلگرد در فونداسیون از روش دریلینگ استفاده شود، زیرا در صورت استفاده از روش کر گیری جهت اجرای کاشت میلگرد در فونداسیون احتمال می رود میلگرد های مدفون در فونداسیون در محل عبور متهکرگیری قرار گرفته و منقطع گردند که همین امر می تواند به صورت قابل ملاحظه ای میزان باربری فونداسیون موجود را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

استاندارد کاشت میلگرد

 

کاشت میلگرد در ستون

همانطور که در موضوع قبل اشاره شد، هدف از اجرای کاشت میلگرد در ستون می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  1. امتداد ستون در جهت موجود
  2. اتصال پودر بتنی در ستون موجود
  3. کاشت میلگرد در ستون جهت اجرای شمشیری راه پله
  4. اتصال المان جدید سازه ای به ستون موجود

کاشت میلگرد در ستون با هدف اجرای امتداد ستون معمول ترین علت این امر به شمار میرود که البته جهت اجرای این مهم چند پارامتر از اهمیت بیشتری نسبت به سایر پارامترهای موثر در کاشت میلگرد در ستون برخوردار خواهند بود که از جمله آنها می توان به حداقل فاصله موجود بین دو میلگرد کاشت شده و همچنین قرار گیری تمامی میلگردها داخل خاموت و رعایت کاور بتن و یا پوشش بتن اشاره کرد.

به همین منظور باید توجه داشت که  نسبت سطح مقطع میلگردهای کاشت شده در ستون به سطح مقطع ستون بتنی موجود حداقل ۰٫۸% و حداکثر از ۸% تجاوز نکند.

کاشت میلگرد در ستون به دلیل محدودیت فضا از نظر بتن موجود عملیات نسبتا خطیری به شمار می رود زیرا در صورت بروز هر گونه خطای اجرایی می تواند عملکرد سازه ای ستون موجود را تحت تاثیر قرار دهد.

از این رو توصیه می گردد قبل از هر گونه اقدام در این زمینه نسبت به اتخاذ مشاوره لازم از مجموعه های ارائه دهنده خدمات مهندسی اقدام گردد

کارشناسان هیلتیران آماده پاسخگویی به نیاز شما هستند …

 

 

کاشت بولت در بتن

کاشت بولت در بتن

تمامی مراحل اجرای کاشت بولت در بتن می تواند همچون مراحل کاشت میلگرد در بتن صورت گیرد با این اختلاف که در عملیات کاشت بولت در بتن در واقع المان فلزی که در بتن جایگذاری می گردد متفاوت است.

این المان می تواند طول مشخصی از آرماتور باشد که قسمت انتهایی آن که در بیرون از بتن قرار می گیرد رزوه شده باشد و قابلیت بستن مهره را داشته باشد.

همچنین می توان از راد تمام رزوه برای این منظور استفاده کرد، راد تمام رزوه در واقع مفتولی است که از آلیاژهای مختلف فولاد به دست آمده و تمام طول آن رزوه است.

وجود رزوه در تمام طول این مفتول سبب جایگذاری هر چه بهتر و خروج راحت تر حفرات هوا از داخل سوراخ ایجاد شده در بتن می گردد.

راد تمام رزوه در سایز های مختلف و با طول های مختلف قابل تهیه است و همچنین جنس آلیاژ راد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که با توجه به ظرفیت کششی می تواند دارای گرید های متفاوتی طبق استانداردهای مختلف را دارا باشند.

از این رو پیشنهاد می گردد جهت کاشت بولت در بتن از راد تمام رزوه استفاده شود.

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مجموعه هیلتیران از جمله کاشت میلگرد ، کاشت بولت و….. می توانید با ما در تماس باشید

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: